Att sy är kul!

Det är superkul att sy allt möjligt tycker jag, jag är väl inget proffs direkt och symaskinen jag använder är min mammas från 70-talet, men roligt är det i alla fall! Önskar att jag hade en ny symaskin, kanske köper en nu när jag äntligen börjar jobba och får in lite mer pengar. Just nu har jag lite dille på tyger från 60-70 talet, gärna färgglatt och stormönstrat. Inköp blir det både på loppis, tradera och köposälj-grupper på facebook. Senaste kreationen är detta kuddfodral, sytt i ett 70-tals tyg!




Nåt annat som är kul är att måla om saker. Jag har köpt sprayfärg i olika kulörer, och nästa projekt är att måla om ett par ljusstakar. Dom är en tråkig röd färg för tillfället, men kommer bli gula när jag är klar med dom. Sandpapprade dom igår kväll, så för tillfället ser dom ut så här, återkommer med slutresultatet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0