Sömmerska ikväll

Jag har lånat Ullis snygga gamla symaskin (som fungerar toppen trots sin ålder :-) ), och ikväll har jag suttit några timmar och sytt samtidigt som jag lyssnat på Idol. Det finns en stor fördel med den här lägenheten som vi ska flytta ifrån, och det är att man kan sitta i köket och se TV i vardagsrummet samtidigt :-)





Först ut blev det en gardinkappa till köket, tyget är "bottna" från Marimekko:



Sedan sydde jag upp panellängderna som vi ska ha i sovrummet (de var jättelånga) och så blev det en ny skärm till gammlampan som jag köpte på loppis :-) Tycker den blev rätt cool, men jag vet inte vart jag ska ha den... ;-)
 (Det tog en stund att få till tyget så det passade exakt. Har fodrat med ett vitt bomullstyg innanför marimekkotyget också så det ska bli finare sken.)




Nu har jag sytt färdigt för ikväll, nästa projekt är kuddar till barnens rum. Har dock inte hämtat ut paketet från Panduro än (med bla. bollfransen jag ska ha till kuddarna) så det blir nån kväll senare i veckan.


Kommentarer
Postat av: Ulli

Ujjj! vilken snygg symanskin =) Och lampan blev urläcker, blir kul att se den lysa sen.

2010-11-27 @ 20:27:26
Postat av: Malin

Min farmors symaskin i samma tappning i den du lånat är ett underverk. Bättre än de nya. Tyvärr cirkulerar den runt bland oss kusiner, då vi var fler som ville ärva. Hade jag den själv så skulle jag nog sy mer också, för visstär det kul? Nu är jag bekväm och lämnar iväg ALLT(!) till mamma.

2010-11-27 @ 21:37:37
URL: http://holtakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0